Music Blog iti pune la dispozitie cele mai noi stiri din muzica, coveruri, versuri, videoclipuri noi, melodii noi, biografii, albume noi, muzica noua si multe altele [...]

Cred ca mai totata lumea a auzit noua melodie a lui Michel Teló, "Ai se eu te pego" care se pare ca face senzatie pe internet de cateva saptamani, eu zic ca era si greu sa nu auzi piesa asta pentru ca [...]

Tocmai ce am ascultat noul album semnat DOC - "Lucrare de control", mi-a placut asa mult incat am zis sa il pun si aici pentru cei ce vor sa il asculte. Eu spun ca este un album ce merita ascultat, o [...]

Woodkid - Iron un videoclip foarte bine realizat din punctul meu de vedere, de aceea l-am si postat aici. Voi ce parere aveti [...]

Este vorba despre noul mixtape semnat Nane. Mixtape-ul are 24 de piese care sunt mixate de Dj Undoo. Printre invitati îi găsim pe: Hashoo, Bad News Brown, Drei Ros, Zhao, DJ Undoo și Doddy. Mi jos găsiti [...]

Stiri din muzica - Music Blog Michel Telo - Ai se eu te pego DOC – Lucrare de control (Download) Woodkid - Iron (Videoclip) NANE – MOTIVATIE (Download)

Biografie: Akon


Akon(nume real: Aliaune Damala Bouga Time Puru Nacka Badara Akon Thiam) s-a nascut pe data de 30 aprilie 1973 in Statele Unite, dar si-a petrecut o parte a copilariei in Senegal, pana cand familia lui s-a stabilit definitiv in New Jersy (Statele Unite).

Fiul unui foarte talentat muzician de jazz, Mor Thiam, Akon a crescut intr-un mediu muzical foarte variat. “Am crescut ascultand tot felul de genuri muzicale. Evident ca am iubit muzica soul, dar imi placea sa amestec si alte stiluri muzicale” marturiseste solistul.

In New Jersy, Akon a descoperit pentru prima data hip-hop-ul, dar si lumea infractorilor, ajungand la inchisoare pentru furt de masini. Timpul pe care l-a petrecut in arest, l-a folosit pentru a-si lucra ideile muzicale. Dupa ce a fost eliberat, a continuat sa compuna si a inceput sa inregistreze, reusind astfel in anul 2003 sa lanseze albumul sau de debut "Trouble". Dupa ce si-a castigat o multime de fani cu albumul de debut s-a intors cu si mai multe povesti muzicale despre calatoria sa prin viata, pe albumul Konvicted. Daca Trouble a reprezentat incercarea sa de a se rupe de trecut , Konvicted preia povestea din momentul "renasterii" sale muzicale.

Desi hit single-ul Locked Up i-a adus credibilitate in randul comunitatii rap/hip-hop, cu cel de-al doilea album, Akon isi arata si laturile sensibile. Akon a produs si a scris toate piesele de pe Konvicted mai putin una. Pe album mai apar Eminem, Snoop Dogg, Styles P (care a colaborat cu artistul si la albumul Trouble). Konvicted incearca sa pastreze un echilibru intre mesajele cu ecou “in strada”, originalitate pe partea de productie si bunul simt, rezultatul fiind unul dintre cele mai curate si mai bine lucrate albume ale acestei perioade.

Smack That, este o piesa delirant de energetica, cu toate calitatile unei piese de club (asa cum americanii inteleg aceasta notiune). Evident, mare parte din succesul imens al piesei se datoreaza si “artizanului vorbelor” megastarul Eminem. Prietenia dintre Akon si Eminem a inceput dupa ce primul a colaborat cu Obie Trice la piesa Snitch (piesa folosita in coloana sonora a unui episod din serialul CSI, in care apare si Akon). "Am stiut imediat ca vreau ca Eminem sa apara pe o piesa a mea, dar el este foarte atent cand vine vorba de colaborari cu alti artisti. Cand m-a sunat si mi-a zis ca este gata sa intre in studio am simtit asta ca pe o binecuvantare. Am luat prima cursa spre Detroit” spune Akon.

O alta piesa care se remarca de pe albumul Konvicted este cantecul anti-gangsta Runnin. Inspirandu-se din soundul legendei soul Curtis Mayfield, Akon transmite, intr-un stil neo-blues, un mesaj despre lupta de a iesi din “joc” adica de a te retrage din activitatile ilegale pe care cei mai multi tineri de culoare le practica de la cea mai frageda varsta. Versul cel mai important este: "I'm tired of running from the law." (am obosit sa fug de lege). In mod ironic, aceasta piesa a fost scrisa in timp ce Akon era inca in inchisoare. "Acesta este un cantec pe care poti sa-l simti, nu doar sa-l asculti, intr-atat este de real” spune Akon.

In timp ce versurile lui Akon sunt extrem de dure pe alocuri, asa cum o cer rigorile muzicii hip-hop, el dovedeste ca poate fi un inovator la nivelul muncii de productie si nu se teme sa integreze elemente pop cu piane si viori. "Atunci cand compun, incerc sa fiu mai spre…stanga spectrului muzical. Am o pasiune pentru a incerca sa creez sunete diferite. In muzica zilelor noastre, depinde de producator sa promoveze stiluri cat mai diverse”.Artistul lucreaza in propriul studio, Koncast, din Atlanta, acolo unde a compus si produs si Konvicted.

Poate cea mai importanta piesa de pe album este Africa un imn dedicat de artistul de culoare continentului sau natal. Piesa este incarcata de sunete de percutie, iar versurile fac trimitere la subiecte ca sclavagismul si discriminarea rasiala. Artistul declara: “Unul din scopurile pe care am dorit sa le ating cu aceasta piesa a fost cel de a face oamenii sa inteleaga mai bine Africa”.

Cariera lui Akon s-a lansat in momentul in care Devye Stephens, un cautator de talente si cunoscator intr-ale muzicii a inceput sa trimita demo-ul tanarului catre diverse label-uri majore, primind imediat si oferte tentante. “Am decis sa mergem cu Universal Music pentru ca Steve Rifkind, reprezentantul companiei Motown a avut cea mai buna perceptie asupra a ceea ce ne doream sa obtinem. Impreuna am obtinut tot ceea ce Akon si-a dorit si chiar mai mult” declara Stephens.

De la debutul sau si pana acum, Akon a calatorit peste tot in jurul lumii si a colaborat, ca artist sau producator, cu nume ca Young Jeezy, R. Kelly, Obie Trice, Elton John, Daddy Yankee, Gwen Stefani, sau Lady Black Mambazo. Propriul sau label “Konvict Music” produce artistii T-Pain sau Rozonda “Chilli” Thomas (fosta componenta TLC).

Share this post:

Digg it StumbleUpon del.icio.us Google Yahoo! reddit

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Copyright 2010 Stiri din muzica
------> Filme online